جامعه فاطمیه

مشخصات بلاگ
جامعه فاطمیه

۴ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

چهارشنبه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۱، ۰۴:۴۴ ب.ظ

جلسه سوم ماه رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

جلسه سوم: 1400/01/30

الحمدلله که لحظه‌های ناب ماه مبارک امسال را هم تا الان تجربه کردیم.

الحمدلله که ما را به وادی طور ماه رمضان راه دادند و ان‌شاءالله کمکمان کنند که نعلین تعلقات را از وجودمان جدا کنیم و در حرکت به سمت خدا سرعت بگیریم، شتاب و سبقت بگیریم.

 و الحمدلله که وارثان ابراهیم و موسی و عیسی و همه انبیاء در این مسیر و در این سفر جلوداران ما هستند.

 الحمدلله‌که وارث همه انبیاء و همه اولیاء خاتم الاوصیاء، آنکه شبیه‌ترین به پیغمبر اسلام و آنکه وقتی بیاید، همه ثمرات عالی عالم، با ظهور او در عالی‌ترین شکلش جلوه خواهد کرد، جلودار ماست و میزبان این لحظه‌ها و این شبها و این روزها.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۰۱ ، ۱۶:۴۴
عبد
چهارشنبه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۱، ۰۳:۱۰ ب.ظ

جلسه دوم ماه رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

جلسه دوم: 1400/01/28

در این ماه، نور الهی بسیار تابان و فراگیر است و شدت نور آنقدر زیاد است که هر کسی که خواهان جداشدن و رهاشدن از ظلمات درونی و بیرونی هست، براحتی می‌تواند با نور ارتباط برقرار کند، اگر کمترین اهلیتی در او باشد.

 

ماه نزول قرآن عزیز است، قرآنی که از منبع نور می‌آید و خودش هم منبع نور است و نور را به جان انسانها می‌تاباند. وَنُنـزلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَآءٌ وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِینَ. دارالشفای قرآن برپا شد تا هر کسی که جویای دریافت شفا و رحمت الهی است، اگر پیغمبر را باور کرد، اگر رسالت و نبوت پیغمبر را پذیرفت، اگر حقانیت قرآن را پذیرفت و باور کرد، بتواند از این معدن شفا، نور و شفا و درمان و حیات بگیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۰۱ ، ۱۵:۱۰
عبد
چهارشنبه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۱، ۰۳:۰۲ ب.ظ

جلسه اول ماه رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

جلسه اول: 1400/01/25

الحمدلله که به لطف حضرت حق این سعادت را پیدا کردیم که در عالم متفاوت ماه رمضان وارد بشویم. در عالمی که انسان در آن قرار است از ظلمت وارد نور بشود، بلکه بالاتر از آن قرار است که انسان در ماه مبارک رمضان تبدیل به نور بشود. تفاوتی که بین ماه مبارک و ماه‌های دیگر است، این است که سرعت تبدیل و تحول و سیر در این ماه چندین برابر است و انسان چه بسا در اثر کیمیایی که این ماه به جان او می‌زند، می‌تواند در عرض یک ماه، یکپارچه نور بشود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۰۱ ، ۱۵:۰۲
عبد
دوشنبه, ۱۵ فروردين ۱۴۰۱، ۰۹:۲۵ ب.ظ

آغاز وزیدن نسیم عرشی رمضان

به تعبیر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم از شب اول ماه مبارک رمضان نسیم جدیدی شروع به وزیدن کرده است، نسیمی که خاستگاهش عرش است.

حضرت فرمود: "فإذا کانت أولُ لیلةٍ من شهرِ رمضانَ هبَّت ریحٌ من تحت العرشِ"؛ از شب اول از زیر عرش، نسیمی روح‌دهنده و روح فزا، شروع  به وزیدن می‌کند که از زیر عرش منشا می‌گیرد یعنی می‌آید که فضا را عرشی بکند.

اسمش متنزه است یعنی تنزه‌بخش، روح‌بخشِ پاک‌کننده.

انسان در ماههای دیگر سعی می‌کند برای سفر طولانی و دشواری که در پیش دارد، زاد و توشه لازم را فراهم بکند و تغییرات خوب بکند و در نهایت، نوعِ خوبِ خودش شود؛ یک انسان خوب شود اما در ماه رمضان چنان سرعت سیر می‌تواند بالا برود که اگر انسان مراقبت لازم را از خودش، قلبش، افکارش و زبانش بکند، می‌تواند تجربه‌ای شبیه به تجربه پیامبران را در این ماه داشته باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۰۱ ، ۲۱:۲۵
عبد